حتاید سهمی برای آینده
نوشته شده توسط : مجید زارعی

 

 

 

چند روز پیش یکی از مخاطبان در قسمت نظرات راجع به سهم حتاید پرسیده بود و من در پاسخ گفتم این سهم را خوب نمی بینم. حالا می خوام تحلیل دقیقتری روی سهم داشته باشم.

در نگاه کوتاه مدت و تایم روزانه :

در درجه اول خط روند قرمز رنگ به چشم میاد که سهم تلاش کرده اون را به بالا بشکنه ولی موفق نشده. از طرفی دیگه سهم الگوی پرچم نزولی تشکیل داده (خطوط قهوه ای) که هدف کلاسیکش حدود 315 میشه و از طرف دیگه این عدد در نزدیکی خط روند حمایتی آبی رنگ قرار داره. بنابراین فعلاً و در روند کوتاه مدت سهم نزولی به نظر می رسه. اگه قیمت تا خط روند آبی نزول کنه، میشه سهم را خریداری کرد به این امید که لا اقل در کانال صعودی شکل گرفته، نوسان کنه.

اما اگه تایم فریم را روی هفتگی قرار بدیم چیز دیگری هم دیده میشه.

اول اینکه خط روند قرمز رنگ در واقع از خیلی پیش تر اعتبار داره و دوم اینکه الگوی سر و شانه معکوس در تایم هفتگی دیده میشه که خط روند قرمز رنگ، در واقع خط گردن الگوست. از طرف دیگه شانه چپ خودش مرکب شده و حالا شانه راست هم در حال مرکب شدنه. بنابراین آینده بلند مدت سهم، به لحاظ تکنیکال فوق العاده است و به نظر من این سهم در دراز مدت یکی از بهترین سهم های بازار خواهد شد و راهی را خواهد رفت که مپنا رفت. (یادش به خیر ! در دوره دوم کلاس تکنیکال در اسفند پارسال، چند بار مپنا را تحلیل کردم و به دوستان کلاس گفتم که مپنا راه فاذر را خواهد رفت!)

بنابراین در صورت افت حتاید تا خط روند آبی رنگ ورود به سهم را توصیه می کنم. اما اگر به هر دلیلی سهم افت نکرد و بالای 420 تثبیت شد، هم سهم خریدنی است.

 




:: موضوعات مرتبط: تحلیل تکنیکال بازار سهام طلا وارز , ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 شهريور 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: